tisdag 1 september 2009

Tisdag

Åkte bil till Parken i morse, vi öppnade. Skönt att inte behöva gå när jag snorar så! Men jag förundras varje dag över alla dessa grejer som ska med överallt. Blir det regn=regnkläder, behövs jacka...bäst att slänga med, bärsele, skötväska, filtar och kuddar så det blir mysigt till vagnsovstunden...osv. Bilen blev lika full som när vi åkte på våra minisemestrar i somras!!
Det hade inte kommit några andra barn till parken när vi kom och Iris stannade och såg sig förundrat om och sa mamma barnen? Lite senare hängde hon på några äldre tjejer, jeka sejerna mamma (leka med tjejerna mamma). Hon var mäkta imponerad när de hoppade från klätterställningen (ca 1m hög) men nljde sig med att hoppa från lägre höjd. Hon trivs i Parkleken min lilla dam.
Min minililla dam har kanske inte lika stort utbyte av det men hon verkar rätt nöjd hon med. Idag satt hon rätt mycket i babysittern och spanade på barnens lek. Idag har hon bara sovit två halvtimmespass och ett kvartpass!!! Däckade dock för natten kl 18.

Jag ska vara med och jobba på en bytardag som några i parkleken är med och ordnar. Ska bli kul! 25-26 september är det. Bästa är ju att jag får kolla och shoppa innan alla andra galna shoppingsugna kommer! Hoppas på fynd. Vill ha P.O.P skalkläder till Iris och ev skaloverall till Milla...kanske kan hitta det där...hoppas (som Iris brukar säga om det mesta)!!

Tog med töserna på veckans storhandling på eftermiddagen. Gick jätte bra! Milla i Babybjörnen och Iris i kundvagnen. Handlade ingredienser till Currykyckling, Fläskpannkaka, Dillkokt kyckling, Fisk med äggsås, Fisksoppa, räk- och musselpasta (inte mycket kött denna vecka)

Har äntligen fixat Iris gardiner så nu släpar de inte i golvet längre;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar