onsdag 30 september 2009

Stickjunta:-)

Igår startade jag och C vår stickjunta:-) En totalt nybörjare (kunde sticka när jag var typ 10år) och en något kunnigare som fick agera hjälpfröken. Men kul var det och jag har nu stickat en dammsugare (godsak alltså) som jag ska sy ihop och stoppa...sen ska Iris få den till Pippiservisen, för tillfället fikar hon stenar!? Kanske kommer bilder på mina alster så småningom.

Bilder har jag för övrigt varit dålig med på sistone men så är det ibland när ork och motivation tryter!

Idag har vi varit både i Parken och på öppna fsk, jobbade för middagen. Otroligt fint väder denna september:-) Så också idag, men det var kallt imorse så Iris fleece och nyinhandlade kläder åkte på. När Iris hade lekt ett tag kände jag att NEJ, jackan är ju nästan helt lagom = för liten i vår!!! Den åkte snabbt av och undersöktes...inga fläckar, tur! Vi byter till en storlek större tror jag. Det är lite för dyrt för att inte vara i största laget när man köper!!! Byxorna blir bra tror jag.

Iris är så fantastiskt go mot sin syster, Millasyster som hon säger. Idag när jag var ute i köket och Milla börjar gråta i sängen hör jag henne säga med sååå mild röst mamma komme nat (mamma kommer snart) Gullunge!

Jesper är och spelar squash och jag har nyss kommit upp ur ett bad. Nu ska jag lägga mig och läsa en tidning, lyx!!

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar