tisdag 8 september 2009

IRIS TVÅ ÅR!

Ja lilla skrutta nu är du två år! Vart har de åren tagit världen. Känns som det var nyss som vi på darriga ben lämnade bb med dig i babyskyddet, krånglade in dig i bilen och hur jag sen kände mig alldeles livrädd på vägen hem. Ska vi klara oss själva nu!?! Mne visst tusan har vi gjort det och nu är du världens mest underbara lilla tvååring, ja vi lyckades!

Imorse kom Iris intassande till oss vid halv sju...jag gick upp och hämtade paketen och sen satt vi alla fyra i vår säng och öppnade paket, mysigt! Vi fyllde på leksaksförrådet med garage, bilar, dockkläder, memo, uppblåsbar fåtölj och vattenflaska. Nöjd liten dam åt sen sin gröt!


Vi packade ihop oss och gick till parkleken, jag öppnade. Tog en extrasväng på vägen dit förr vi blev lite tidiga hemifrån och jag har inte rört på mig på länge. Sen när vi gick hem somnade båda barnen så då gick jag och gick...och gick tills Milla vaknade och var hungrig då gick jag hem. Men det blev en rejäl promenad så jag känner mig lite trött i benen. Vi satte ihop garaget och lekte lite med det. Åt middag när Jesper kom hem, baconpasta.
Mamma, mormor, A-B och G kom på kvällen och fikade och firade Iris lite till...nu är hon firad så det räcker och blir över:-) Hon fick pengar, duplo och så hade de rensat sina garderober så det blev lite mer utklädningskläder, Tack o tack!
Ja det känns som jag inte suttit ner sen i fredags...har dessutom tvättat hela eftermiddagen och nu ikväll så nu säger jag tack och godnatt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar