tisdag 8 september 2009

Kalas och party!

Ja nu har det varit bråda dagar här hemma...datorn har jag INTE hunnit med.
Börjar med barnkalas i Parkleken i söndags som blev väldigt lyckat...när vi väl kom dit. Hemma innan var det riktig kaos. Stressade päron och ilsk stor liten tjej. Gjorde tårta och packade med allt som skulle med och Iris hann med många utbrott däremellan. Oftast kan man lirka lite för att undvika dem...men det fanns inte tid. Så det kom väl lite för många nej från oss för att hon skulle vara nöjd. När hon sen får sina utbrott blir hon sååååå arg, skriker eller vrålar kanske jag ska säga, slår och sparkar. Blä, då blir man rätt mör, både mor, far och dotter!

Hur som helst så kom vi iväg, senare än planerat men inte för sent. Vi hann fixa lite sen började gästerna droppa in. Korv grillades och åts av stora och små och sen blev det tårta...mmmmums vad god den var. Marängbotten-mjölkchokladtryffel-hallongrädde-marängbotten-hallongrädde-jordgubbar/hallon!!! Låter väl helt ok!!!! En riktig kaloribomb men vad sjutton.
Barnen lekte, cyklade, kanade, målade med vatten på husen, mm. Lyckad dag och vädret klaffade, sol och lite lagom varmt. Iris fick målargrejer, halsband, hårspänne, utklädningskjolar och pussel. Tack för allt fint!
Efter följde L,E och A med hem till oss och så fortsatte vi kalorifesten med pizza!!


MÅNDAG var det dags för Me&I party. Bakade banankaka och morotskaka...mmm igen! Kollade recepten för att se vad som skulle inhandlas på förmiddagen. Senare när jag skulle baka kunde jag inte hitta morotskakareceptet. Letade överallt, tidningsinsamlingen, i Iris gömmor, bläddrade genom receptpärmen säkert 10 ggr...BORTA!!! Höll på att bli galen innan jag fick för mig att kolla bakom spisen och JA där låg det, morr! Men uj så god den är.
Mamma kom för att passa kidsen, Jesper var på utbildning i Stockholm och kom inte förrän efter åtta. Vi var sju stycken plus E-C som säljer. Lite lagom i vårt lilla vardagsrum. Jag fick 150kr att handla för som vädinnegåva...handlade för betydligt mer. Jesper hann hem och spanade in en tjusig t-shirt med en motorcykel på så det blev den, en tunika med päron, strumpor och en kissemissklänning...inget till mig:-( Vi fikade och babblade, mysig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar